Dzieci w wieku szkolnym z Lublina poznają zasady zdrowego żywienia
Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, przy wsparciu Carrefour Polska, zrealizuje warsztaty drugiej edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „ABC Zdrowego Żywienia”, które tak jak rok temu odbywają się w Lublinie.
Dzieci i młodzież z Lublina wezmą udział w warsztatach, które zostały sfinansowane przez Fundację Carrefour. Zajęcia poprowadzą naukowcy z Wydziału Nauk o Żywności i Biotechnologii Uniwersytety Przyrodniczego w Lublinie, pod przewodnictwem dr hab. Pawła Glibowskiego. Rekrutacja do zajęć została przeprowadzona w szkołach gminnych, a wśród uczestników w całym kraju będzie co najmniej 35% osób wywodzących się ze środowisk o trudnej sytuacji materialnej.
Carrefour Polska zainicjował ogólnopolski program edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”, wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego, dostrzegając problemy społeczne takie jak nadwaga, otyłość oraz choroby dietozależne. Program ma na celu zwiększenie świadomości na temat diety oraz modyfikację nawyków żywieniowych Polaków, ponieważ poziom wiedzy żywieniowej wciąż pozostaje niewystarczający. Konieczność prowadzenia działań edukacyjnych w tym zakresie wynika z faktu, że co trzeci konsument w Polsce ma nadwagę[1], co wskazuje na potrzebę podnoszenia świadomości żywieniowej wśród dzieci w wieku szkolnym.
Wyniki badań zrealizowanych podczas pierwszej edycji ujawniły niedostateczną znajomość zasad prawidłowego żywienia wśród uczestników. Natomiast po zakończonych warsztatach wśród 80% uczestników odnotowano wzrost wiedzy dotyczącej żywności i żywienia – mówi dr hab. Paweł Glibowski, adiunkt w Katedrze Biotechnologii, Żywieniahttp://abczywienia.pl/. Program został sfinansowany przez Fundację Carrefour, która przeznaczyła na ten cel grant w wysokości 134 760 euro. Konsekwentnie działamy na rzecz podniesienia świadomości żywieniowej oraz wyeliminowania błędów żywieniowych poprzez zmianę nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży – powiedział Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska. – Nie tylko prowadzimy programy edukacyjne, ale także rozbudowujemy asortyment zdrowych produktów i wspieramy wydarzenia sportowe w całej Polsce. Produkty do przygotowania potraw w czasie warsztatów kulinarnych dostarczy hipermarket Carrefour, położony przy ul. Witosa 6. Szeroki wybór produktów zdrowej żywności (bio i ekologiczne, dietetyczne, bezglutenowe, sojowe oraz dla diabetyków) jest jednym z wyróżników oferty produktowej Carrefour. W asortymencie sklepów znajduje się już ponad 300 certyfikowanych produktów ekologicznych, a także specjalna strefa „Świat Zdrowia”. Klienci mogą w niej znaleźć produkty dietetyczne, sojowe, dla diabetyków oraz blisko 200 produktów bezglutenowych. Carrefour stworzył również gamę wyselekcjonowanych produktów „Jakość z Natury Carrefour” pochodzących z ekologicznie czystych terenów, wytwarzanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa. Logo „Jakość z Natury Carrefour” oznacza brak konserwantów oraz sztucznych barwników, a produkty z tym znakiem są wolne od GMO. Sprzedaż produktów wyprodukowanych w Polsce jest jedną z podstawowych zasad polityki produktowej Carrefour – w tym celu firma współpracuje z ponad 1800 dostawcami, wśród których większość stanowią polskie firmy. [1] Raport firmy Nielsen „We Are What We Eat” (2015) na zlecenie Grupy Carrefour
Nadesłał: