705 osób poznało wiek swojego serca na XXIII Otwartych Żeglarskich Mistrzostwach Polski Dziennikarzy
2016-08-16
Podczas XXIII Otwartych Żeglarskich Mistrzostw Polski Dziennikarzy, w specjalnym namiocie kampanii „Ciśnienie na Życie”, wiek swojego serca poznało aż 705 osób!
Podczas XXIII Otwartych Żeglarskich Mistrzostw Polski Dziennikarzy, w specjalnym namiocie kampanii „Ciśnienie na Życie”, wiek swojego serca poznało aż 705 osób! Każdy, kto odwiedził namiot kampanii znajdujący się w Wiosce Żeglarskiej w Mikołajkach, mógł bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi oraz zbadać wiek swojego serca za pomocą innowacyjnej aplikacji. Okazuje się, że wiek serca 68% przebadanych osób jest średnio wyższy o 12 lat od wieku metrykalnego!
Zdaniem lekarzy regularne uprawianie sportu pozytywnie wpływa na nasz układ krążenia. Z drugiej strony, stres przed startem czy emocje związane z kibicowaniem mogą negatywnie oddziaływać na ciśnienie tętnicze krwi. 12 i 13 sierpnia pielęgniarki kampanii „Ciśnienie na Życie” skontrolowały poziom ciśnienia krwi uczestników oraz kibiców XXIII Otwartych Żeglarskich Mistrzostw Polski Dziennikarzy w Mikołajkach, a także zbadały wiek serca wszystkich zainteresowanych. Okazało się, że wiek serca 68% przebadanych osób jest średnio o 12 lat wyższy od wieku metrykalnego.
Wiek serca pomaga określić innowacyjna aplikacja , przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii, która pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety i zwiększenie aktywności fizycznej oraz rzucenie palenia. Osoby, u których występują odchylenia od tych wskaźników powinny regularnie konsultować swój stan zdrowia z lekarzem.
Akcja „Ciśnienie na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do potrzeby dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika bowiem, że choroby układu naczyniowo-sercowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl.
Nadesłał:
Anna Kołakowska
|
|
Wasze komentarze (0):