437 osób poznało wiek swojego serca na Święcie Pieczonego Kurczaka
2016-09-05
Podczas 10. edycji Święta Pieczonego Kurczaka organizowanego w Gminie Deszczno, w specjalnym namiocie kampanii „Ciśnienie na Życie”, wiek swojego serca poznało aż 437 osób!
Każdy, kto odwiedził namiot kampanii, mógł bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi oraz zbadać wiek swojego serca za pomocą innowacyjnej aplikacji. Okazuje się, że wiek serca 68% przebadanych osób jest średnio wyższy
o 17 lat od wieku metrykalnego!
Plenerowa impreza organizowana od kilku lat w Gminie Deszczno, bez wątpienia dla wielu mieszkańców województwa lubuskiego zdążyła zapisać się jako wydarzenie obowiązkowe w kalendarzu letnich atrakcji. Jak co roku, organizatorzy zadbali o szereg przyjemności dla dzieci oraz dorosłych. Przy okazji jubileuszowej odsłony Święta, oprócz gwiazd sceny muzycznej (m.in. koncert Patrycji Markowskiej i Czerwonych Gitar)
i stoisk z regionalnymi przysmakami, uczestnicy mogli sprawdzić stan swojego zdrowia. Pielęgniarki kampanii „Ciśnienie na Życie” skontrolowały poziom ciśnienia krwi bawiących się na Święcie Pieczonego Kurczaka, a także zbadały wiek serca wszystkich zainteresowanych. Okazało się, że wiek serca 68% przebadanych osób jest średnio o 17 lat wyższy od wieku metrykalnego.
Wiek serca pomaga określić innowacyjna aplikacja , przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii, która pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety i zwiększenie aktywności fizycznej oraz rzucenie palenia. Osoby, u których występują odchylenia od tych wskaźników powinny regularnie konsultować swój stan zdrowia z lekarzem.
Akcja „Ciśnienie na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do potrzeby dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika bowiem, że choroby układu naczyniowo-sercowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Nadesłał:
Anna Kołakowska
|
|
Wasze komentarze (0):