Pomoc bez wychodzenia z domu


2016-10-26
Rozwój technologii coraz śmielej wkracza w obszar ochrony zdrowia. Przykładem są usługi telemedyczne, o których myśli coraz więcej pacjentów.

Postępująca cyfryzacja społeczeństwa widoczna jest już we wszystkich dziedzinach życia. Nawet w medycynie. Blisko 60% pacjentów jest gotowych korzystać z rozwiązań telemedycznych, czyli pomocy zdrowotnej za pośrednictwem telefonu i internetu – pokazuje raport PwC Pacjent w świecie cyfrowym, w którym zbadano wpływ technologii na rynek usług medycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Tak wysoki odsetek osób zainteresowanych zdalnym świadczeniem usług medycznych wynika między innymi z silnej pozycji internetu i prezentowanych w nim informacji. Coraz więcej osób wykorzystuje to medium jako źródło niezbędnej wiedzy. Około 30% pacjentów szuka informacji o ochronie zdrowia właśnie w internecie, jak podaje raport PwC.

Przeczytaj również:

Wirtualny lekarz

Wzrost znaczenia technologii i popularności nowoczesnych form kontaktu z lekarzami obrazuje podwojenie w ciągu roku liczby pacjentów korzystających z telemedycyny. Ma na to wpływ między innymi rozwój kanałów komunikacji z pacjentami, a przede wszystkim rosnąca atrakcyjność i różnorodność ich formy. Coraz częściej mamy do czynienia z rozwiązaniami tworzonymi z myślą o użytkownikach smartfonów lub wykorzystującymi przekaz wideo.

- Standardowy i powszechnie stosowany kontakt telefoniczny z placówką medyczną coraz częściej uzupełniany jest o rozwiązania bazujące na internecie. Przykładem jest tworzenie aplikacji mobilnych umożliwiających m.in. umówienie wizyty czy wyszukanie za pomocą GPS najbliższej nam placówki. Dzięki nim niezależenie od pory dnia czy nocy możemy szybko i wygodnie zarezerwować konsultację z odpowiednim specjalistą – mówi Joanna Karawacka, Manager ds. Marketingu i PR z SALTUS Ubezpieczenia.

Domowe centrum diagnostyczne

Jeszcze niedawno możliwość przeprowadzenia konsultacji medycznej i badań bez wizyty w odpowiedniej placówce wydawała się zjawiskiem znanym jedynie z filmów. Okazuje się jednak, że futurystyczne rozwiązania szybciej wkroczyły do naszej codzienności niż mogliśmy się spodziewać. Współczesne usługi telemedyczne oferują możliwość nie tylko zdalnej konsultacji z lekarzem, ale również przeprowadzenia badań diagnostycznych, stałego monitoringu stanu zdrowia pacjenta, a nawet rehabilitacji.

- Nowoczesne rozwiązania technologiczne powodują, że coraz więcej podstawowych badań jesteśmy w stanie przeprowadzić używając niewielkich, nieinwazyjnych urządzeń. Pacjenci, którzy muszą na przykład regularnie monitorować pracę serca za pomocą EKG, nie muszą już systematycznie odwiedzać przychodni. To samo dotyczy kobiet w ciąży i badań KTG. Co więcej, domowe urządzenia diagnostyczne nie tylko rejestrują wyniki, ale równocześnie transmitują je do sieci, dzięki czemu lekarz prowadzący może na bieżąco monitorować stan zdrowia pacjenta i szybko interweniować w razie potrzeby – mówi Joanna Karawacka z SALTUS Ubezpieczenia.

Zdalna pomoc medyczna jest rozwiązaniem stworzonym na potrzeby różnorodnych grup pacjentów. W większości są to osoby o ograniczonych zdolnościach ruchowych, czyli osoby starsze, cierpiące na przewlekłe schorzenia lub dochodzące do zdrowia po hospitalizacji. Niezależnie jednak od przyczyny, głównym efektem osiąganym dzięki korzystaniu z telemedycyny jest zwiększenie komfortu pacjenta, który może troszczyć się o swoje zdrowie w przyjaznych, domowych warunkach.



Nadesłał:

brandscope

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl