IV KONGRES PGF – PODSUMOWANIE


IV KONGRES PGF – PODSUMOWANIE
2015-03-24
W dniach 20-21.03.2015 w hotelu Marriott, odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń branży farmaceutycznej – IV Kongres Farmaceutyczno-Ekonomiczny PGF. Na wydarzenie poświęcone efektywnemu prowadzeniu biznesu aptecznego przybyło 650 aptekarzy i 130 dostawców.

Spotkanie rozpoczęła prezes PGF Anna Socha, która zwróciła uwagę na wysoce konkurencyjny
i nieustannie zmieniający się rynek, na którym przedsiębiorca powinien dokładać wszelkich starań, aby móc zaspokoić rosnące oczekiwania pacjentów. Podkreśliła także rosnącą rolę farmaceutów jako doradców, wynikającą z niewystarczającej liczby lekarzy. „Jestem przekonana, że czas aptek indywidualnych w Polsce jest bardzo dobry i mogą to być przedsiębiorstwa wyróżniające się na rynku” – mówiła prezes Socha. Dodała, że kluczowe jest śledzenie zmian i bieżące wykorzystywanie pojawiających się innowacyjnych usług czy modeli biznesowych.

Przeczytaj również:

W Kongresie wzięły udział tak znamienite osobistości jak Aleksander Kwaśniewski, były Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, który omówił temat konieczności dostosowania się w kontekście stale przekształcającej się rzeczywistości.

Tegorocznej konferencji przyświecało motto: „Z Polską Grupą Farmaceutyczną po przyszłość apteki”. Marcin Majchrzak, wiceprezes ds. sprzedaży nakreślił wpływ innowacji na zmianę nawyków konsumenckich i opowiedział o nowoczesnych usługach dla aptek wychodzących naprzeciw zmieniającemu się otoczeniu konkurencyjnemu. Zaprezentował korzyści płynące z programu Zdrowy Wybór, a wśród nich takie nowoczesne narzędzia jak optymalizację magazynu aptecznego oraz zarządzanie kategoriami produktów, opracowane specjalnie z myślą o aptekach indywidualnych.

Dr Jarek Frąckowiak, prezes PharmaExpert, dokonał wnikliwej analizy rynku aptecznego. Podsumował rok 2014, podkreślając wagę produktów sprzedawanych bez recepty. Zaznaczył, że przybywające na rynku apteki to głównie placówki sieciowe, dbające o dobrą lokalizację. Obalił jednak mit, że apteki należące do sieci są tańsze niż pojedyncze punkty. Mimo że w zeszłym roku liczba pacjentów statystycznej apteki odnotowała spadek, prognozowany jest nadal stabilny wzrost rynku.

Eksperci z SAS Institute, Maciej Kowalik oraz Mateusz Zawisza, radzili jak pokonać trudności związane z regularnym zaopatrzeniem i zatowarowaniem na odpowiednim poziomie. Dzięki prezentowanej metodzie opartej na prognozie popytu oraz optymalizacji podaży, apteki mogą poprawić zarządzanie efektywnością, pozwalające na znaczne obniżenie kosztów magazynowania. To doskonały sposób na zmniejszenie stanów magazynowych, przy jednoczesnym zwiększeniu dostępności potrzebnych produktów.

Paula Wąsowska, ekspertka ICAN Institute przy Harvard Business Review, poruszyła natomiast zagadnienia związane z zastosowaniem nowych technologii na trudnym rynku, zmieniającym się obecnie w najszybszym tempie od stuleci. Zaprezentowała jak można wykorzystać te mechanizmy w walce z rosnącą konkurencją, co zrobić żeby nadążać za zmianami. Ten inspirujący wykład
o otwartości na innowacje z pewnością pomógł zrozumieć uczestnikom, jak sprawić, żeby ich firma wyróżniła się spośród innych przedsiębiorstw i przyciągnęła klientów.

IV Kongres Farmaceutyczno-Ekonomiczny PGF to nie tylko interesujące prelekcje merytoryczne, prezentacje nowinek technologicznych z branży farmaceutycznej, ale również, jak co roku, ekspozycja stoisk wystawienniczych, która i tym razem stworzyła idealną okazję do wymiany doświadczeń na temat wciąż rozwijających się możliwości oraz nawiązania nowych kontaktów biznesowych. W tym roku na stoiskach swoją ofertę zaprezentowało 80 producentów, prezentujących m.in.: leki, wyroby farmaceutyczne, kosmetyki.

 

 

 

PGF

Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. to nowoczesna, profesjonalnie zarządzana firma, zajmującą się dystrybucją leków oraz świadczeniem wysokiej klasy usług dla aptekarzy i producentów farmaceutycznych. PGF nieustannie wdraża innowacyjne rozwiązania, oferuje szerokie spektrum usług, jest wiarygodnym i niezawodnym partnerem biznesowym zarówno dla polskich aptek, jak i producentów leków. Zarządza działalnością spółek regionalnych i posiada 22-procentowy udział w krajowym rynku dystrybucji farmaceutyków. Polska Grupa Farmaceutyczna działa od 1990 roku, dzięki czemu zdobyła doświadczenie i oferuje najwyższą jakość. Spójna, długofalowa strategia rozwoju jest oparta na dostosowaniu oferty do oczekiwań partnerów,
z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb.

 



Nadesłał:

Dynamics PR
http://www.dynamicspr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl